Prohledat tento blog

sobota 9. dubna 2022

Literární klub Petra Bezruče Frýdek-Místek

Literární klub Petra Bezruče Frýdek-Místek dává o sobě vědět –

-      nyní knihou Dajany Zápalkové HLEDÁNÍ

Křest knihy proběhl v úterý 5. dubna v kavárně U Koziček ve Frýdlantě n./O., kde se členové klubu sešli na své pravidelné členské schůzi. Představení autorky a její nové knihy se ujala Pavlína Kollárová:

„S autorkou jsme se blíže poznaly před několika lety, když jsem poprvé přišla na schůzku literátů a Dajana se mne ujala a přivítala mě mezi autory Literárního klubu Petra Bezruče. Já, nováček, a ona již zkušená básnířka a pravá ruka pana profesora Olivy, kterému pomáhala s vedením klubu, a jehož roli později převzala. Již tenkrát měla ochranitelskou ruku nad všemi, kteří svůj život spojili se psaním. Snad k tomu všemu přispělo Dajanino dětství v rodině, která odjakživa milovala literaturu, zpěv, národní zvyky, a kde jí rodiče vtiskli do života pozitivní pohled na svět, na lidi a dění v něm se sílou být tomu vždy nápomocná. Když se vysloví jméno Dajana, mnozí si vybaví, kde všude ji mohou potkat, ať už jako knihovnici v místní knihovně v Bašce, či mezi přáteli v hodoňovickém Čendaspolku, kde každý rok pořádá přípravu Hodoňovického masopustu, aby spolu s ostatními oživili a zachovali tuto lidovou tradici. Blízká je jí spolupráce s lašským králem a jeho družinou či  s Lašským smíšeným pěveckým sborem v Bašce. Kulturní dění je pro Dajanu stejně důležité jako dobrý chléb a čistá voda pro každého člověka. Proto je často přítomná nejrůznějších literárních podvečerů, autorských čtení a křtů nových knížek.

Sbírka básní Hledání je jejím nejnovějším počinem. Čtenáři jsou zde předloženy vyzrálé a dospělé verše ženy, která hledá smysl lidského života a všech jeho odstínů. Autorka pátrá ve vzpomínkách, v lásce, v nesmlouvavé realitě, ale i ve svém romantickém srdci a duši. Když jsem sbírku přečetla, pochopila jsem, že Dajana našla svůj svět v básních a čtenář v básních najde Dajanu, stejně, jako jsem ji našla já. Tohle Hledání je naplněno potěšením v dnešním uspěchaném světě,“ dodala Kolárová a společně se dvěma dalšími klubovými kolegyněmi knihu pokřtily a popřály jí příznivý ohlas u čtenářů.

                                                                                                                                      Pavlína Kollárová




Žádné komentáře:

Okomentovat